یورو ۲۰۲۰| صعود دشوار ماتادور‌ها به نیمه نهایی با شکست سوئیس ۱۰ نفره در ضربات پنالتی + فیلم

23:27 - 11 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۰۱۸
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
تیم ملی اسپانیا با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل سوئیس راهی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.
- نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ امشب (جمعه) با یک دیدار حساس آغاز شد که تیم‌های ملی اسپانیا و سوییس از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند که در پایان این جدال زیبا و مهیج که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید بازی یک بر یک به تساوی رسید، اما این ماتادور‌ها بودند که موفق شدند با پیروزی ۳ بر یک در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

در نیمه نخست بازیکنان اسپانیا حاکم توپ و میدان بودند و در همان ابتدای بازی شوت جوردی آلبا در دقیقه هشتم مسابقه پس از برخورد با پای دنیس ذکریا تغییر مسیر داد و وارد دروازه یان زومر شد؛ با این حال یوفا این گل را به عنوان گل به خودی بازیکن سوئیس ثبت کرد تا دهمین گل به خودی جام شانزدهم رقم بخورد تا این نیمه با برتری یک گله ماتادور‌ها به اتمام برسد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3157645_484.mp4']
 
در نیمه دوم باز هم شاگردان انریکه توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما رفته رفته سوئیسی‌ها توانستند موقعیت‌هایی روی دروازه اسپانیا ایجاد کنند تا اینکه فشار شاگردان پتکوویچ در دقیقه ۶۸ جواب داد و ژردان شقیری موفق شد پاس رمو فرولر را به تور دروازه ماتادور‌ها بچسباند تا حساب کار در عدد یک به تساوی برسد. پس از گل تساوی بازیکنان اسپانیا فشار خود را بیشتر کردند و درحالی که سوئیس در لاک دفاعی فرو رفته بود رمو فرولر در دقیقه ۷۷ با تکلی خشن از زمین بازی اخراج شد تا کار برای سوئیس سخت‌تر شود. درحالیکه سوئیس ۱۰ نفره بود شاگردان انریکه در خلق موقعیت ناتوان بودند و بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا تکلیف تیم پیروز در وقت‌های اضافی مشخص شود.
 
var player = videojs('player_634563_3157073',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3157073',{},function (data) {}); }));
 
دو نیمه وقت‌های اضافی با تسلط کامل ماتادور‌ها بر بازی همراه بود و درحالی که شاگردان انریکه موقعیت‌های پرشماری روی دروازه سوئیس ایجاد کردند، اما دفاع جانانه تیم ۱۰ نفره سوئیس و همچنین درخشش فوق‌العاده زومر در درون دروازه مانع از گلزنی اسپانیایی‌ها شد تا بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به اتمام برسد و تکلیف تیم پیروز در ضربات پنالتی مشخص شود.
 
در آغاز ضربات پنالتی، شوت بوسکتس با بدشانسی و درحالی که زومر جهت شوت را اشتباه تشخیص داده بود به تیرک دروازه برخورد کرد، اما گاورانویچ پنالتی اول سوئیس را تبدیل به گل کرد. اولمو پنالتی دوم را برای ماتادور‌ها به گل تبدیل کرد، اما اونای سیمون پنالتی فابین شار را گرفت تا همه چیز به تساوی برسد.
 
در ادامه ضربات مهیج پنالتی، زومر موفق شد شوت رودری را مهار کند تا شب درخشانش را تکمیل کند و درحالی که سوییس می‌توانست با شوت آکانجی از اسپانیا پیش بیفتد، اما اونای سیمون هم این ضربه را به زیبایی مهار کرد تا بازی در ضربات پنالتی همچنان یک بر یک باشد. پنالتی چهارم اسپانیا گل شد، ولی وارگاس پنالتی چهارم سوئیس را به بیرون زد تا اسپانیا دو بر یک پیش بیفتد. یورنته هم پنالتی پنجم ماتادور‌ها را به گل تبدیل کرد تا اسپانیا با برتری سه بر یک در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ شود.
 
var player = videojs('player_127556_3157082',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3157082',{},function (data) {}); }));


تیم ملی اسپانیا با پیروزی مقابل سوئیس باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم پیروز بازی ایتالیا و بلژیک برود.

ترکیب اصلی این دو تیم به شرح زیر بود:

سوئیس: یان زومر، ریکاردو رودریگز، مانوئل آکانجی، نیکو الودی، استیون زوبر، سیلوان ویدمر، رمو فرولر، دنیس زکریا، ژردان شکیری، هریس سفروویچ و بریل امبولو

اسپانیا: اونای سیمون، سزار آسپیلیکوئتا، پائو تورس، امریک لاپورت، جوردی آلبا، کوکه، سرخیو بوسکتس، پدری، فران تورس، آلوارو موراتا و پابلو سارابیا

این بازی با قضاوت «مایکل اولیور» از انگلیس برگزار شد.

در دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی امشب تیم‌های ملی ایتالیا و بلژیک از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *